Czym jest system CRM?
System CRM jest oprogramowaniem służącym do realizacji oraz automatyzacji procesów związanych z obsługą klienta. Dzięki takiemu rozwiązaniu możliwe jest m.in. automatyczne tworzenie różnego rodzaju rozliczeń, wystawianie faktur czy pobieranie płatności. Niektóre firmy mają system CRM dedykowany swoim specyficznym potrzebom. Poznaj system CRM dla firmy szkoleniowej stworzony w Cogitech.
Funkcjonalności systemu CRM dla firm szkoleniowych
CRM dla firmy szkoleniowej pozwala na skuteczne zarządzanie szkoleniami i uwzględnia funkcjonalności oprogramowania charakterystyczne dla branży szkoleniowej. Tego typu system zarządzania szkoleniami pozwala na zautomatyzowanie znacznej części procesów w przedsiębiorstwie, za które do tej pory odpowiedzialne było kilka osób.
Wśród funkcjonalności systemu CRM, można wymienić:
- odnotowanie obecności uczestników,
- udostępnianie zadań do wykonania w ramach szkolenia,
- wstawianie i wypełnienie ankiet dotyczący zrealizowanych szkoleń,
- wystawianie faktur,
- generowanie powiadomień i informacji na temat szkoleń (lokalizacji wydarzenia, ceny, daty itd.).
Technologie w CRM dla firmy szkoleniowej
ArtPM – czym się zajmuje?
ArtPM wspiera przedsiębiorstwa w wykorzystaniu ich potencjału. Firma funkcjonuje w obszarze zarządzania szkoleniami dla pracowników rozmaitych przedsiębiorstw. Klienci ArtPM mogą też liczyć na wsparcie i doradztwo w kwestii zarządzania projektami oraz optymalizacji produkcji.
Jednym z projektów ArtPM jest program szkoleń dla pracowników stacji dealerskich z branży automotive. Główną potrzebą firmy w zakresie systemu CRM okazała się cyfryzacja całego procesu i stworzenie dedykowanego systemu CRM dla firmy szkoleniowej. Za sprawą tego rozwiązania udało się:
- usprawnić komunikację,
- znacząco ograniczyć czas,
- zmniejszyć koszty związane z obsługą szkoleń.
System CRM – wielki krok w stronę optymalizacji działań firm szkoleniowych
Organizacja szkoleń dla tylu pracowników, ilu obsługuje ArtPM jest niezwykle trudnym zadaniem. Nie chodzi jedynie o logistykę, ale też o zaprojektowanie zajęć oraz przeprowadzenie różnych procesów w każdej z grup. Na szczęście system CRM dla firmy szkoleniowej rozwiązuje wiele problemów.
Testowanie wiedzy i tworzenie grup
Dużą trudnością dla firm szkoleniowych jest przeprowadzanie kursów w firmach, w których poszczególne grupy pracowników mogą znacznie różnić się poziomem wiedzy.
Stworzony przez nas system CRM dla firmy szkoleniowej daje możliwość dostosowania szkolenia do poziomu wiedzy poszczególnych zespołów za pomocą ankiet (sprawdzającej wiedzę przed szkoleniem, sprawdzającą zdobyte podczas szkolenia umiejętność – po jego zakończeniu, oraz ostatnią, która ma na celu dokonanie oceny samego szkolenia).
Raportowanie i certyfikaty
Dla każdego z pracowników, który bierze udział w szkoleniu, niezbędne jest dostarczenie harmonogramu i kompletu materiałów szkoleniowych. Dzięki systemowi CRM dla firmy szkoleniowej dzieje się to automatycznie. Na podstawie informacji z bazy danych wystawiany jest także cykliczny raport dla usługobiorcy. Podobnie ma się sprawa faktur. Te wystawiane są na rzecz konkretnego dealera (który zgłasza swoich pracowników na dane szkolenie) i uwzględniają dane uczestników. Ta automatyzacja jest niezwykle ważna ze względu na liczbę szkoleń, które odbywają się w ramach projektu.
CRM dla firmy szkoleniowej ArtPM odpowiada na konkretne zapotrzebowanie
Dla ArtPM zaprojektowaliśmy CRM dla firmy szkoleniowej, który pozwala na:
- tworzenie i automatyczne wysyłanie zaproszeń na szkolenia,
- generowanie dokumentów (faktur, raportów, przypomnień o płatnościach),
- komunikację między trenerami a pracownikami przy wykorzystaniu systemu CRM,
- dostęp do ankiet za pomocą kodu QR,
- indywidualizację szkoleń i dostosowywanie treści dla poszczególnych grup,
- ocenę skuteczności przeprowadzonego szkolenia.
System CRM pozwala na zoptymalizowanie obsługi szkoleń. Dzięki zastosowanym rozwiązaniom cały proces jest niezwykle transparentny, a poszczególne czynności administracyjne zajmują niewiele czasu.
Dlaczego warto skorzystać z zalet programu dla firm szkoleniowych?
System CRM dla firmy szkoleniowej jest świetnym narzędziem do zarządzania szkoleniami. Takie rozwiązanie ma wiele zalet zarówno dla uczestników szkoleń, jak i dla osób zajmujących się ich organizacją. Dopasowany system CRM zapewnia sprawną komunikację oraz dobry przepływ informacji. Pozwala także na zautomatyzowanie wielu procesów związanych z rozplanowaniem i obsługą szkolenia.
Tworząc program dla firm szkoleniowych, bierzemy pod uwagę potrzeby danej firmy, co pozwala nam stworzyć funkcjonalności dedykowane dla konkretnego przedsiębiorstwa. Organizacja szkoleń z pomocą tego narzędzia jest czystą przyjemnością. Przekonaj się o tym sam i usprawnij procesy w swojej firmie z pomocą programu dla firm szkoleniowych.