Marketplace to specyficzny rodzaj narzędzia sprzedażowego – to wirtualna przestrzeń, którą właściciel sklepu oddaje do dyspozycji firm i osób indywidualnych zainteresowanych sprzedażą określonych dóbr. Właściciel platformy marketplace zarabia najczęściej na prowizjach ze sprzedaży lub subskrypcji za użytkowanie konkretnych funkcjonalności. Jego obowiązkiem jest natomiast zarządzanie stroną, jej udoskonalanie oraz promowanie w celu przyciągnięcia jak największej liczby odpowiednich klientów. Jak jednak wywiązać się z tego zadania?
Slow Fashion Sale – unikalne wartości i potrzeby
Dla niektórych marek zbudowanie platformy marketplace to biznesowe marzenie, które dojrzało. Część sklepów internetowych powstaje jako kontynuacja działalności z innych kanałów sprzedaży. Tak było w przypadku Slow Fashion Sale. Marka Justyny Żółtowskiej pojawiła się najpierw na Facebooku. Celem twórczyni grupy w tym medium społecznościowym było zagwarantowanie sprzedawcom przestrzeni do oferowania swoich produktów premium i upewnienie się, że klienci otrzymują dobra zgodne z ich opisem oraz w odpowiednich cenach.
Sklep internetowy marketplace jako kolejny krok w rozwoju społeczności
Społeczność zaczęła się rozrastać i nowym celem Justyny stało się stworzeniem wyjątkowego typu marketplace’u, który stanie się miejscem spotkań dla sprzedawców nowych i używanych produktów odzieżowych premium.
Ciekawe marketplace’y wyróżnia unikalna wizja ich założycieli. Slow Fashion Sale to coś więcej niż biznes – to konkretna filozofia.
To miała być unikalna witryna e-commerce pozwalająca na rozwijanie filozofii zrównoważonej mody, ale też na dawanie ubraniom i dodatkom drugiego życia w atmosferze wzajemnego szacunku między sprzedającymi i klientami. Czym sklep internetowy z markami premium Slow Fashion Sale wyróżnia się spośród innych, podobnych projektów z tej branży?
Narzędzia e-commerce dopasowane konkretnych firm
Zbudowanie własnego sklepu internetowego i jego wypromowanie wymaga dużych nakładów finansowych i mnóstwo pracy. Wielu sprzedawców nie może sobie pozwolić na taki wydatek, dlatego szuka innych rozwiązań. Chcesz stworzyć własny e-biznes, jednocześnie rozwiązując problemy wytwórców produktów premium? Możemy pomóc Ci zaprojektować jedyną w swoim rodzaju platformę marketplace.
Podejmując decyzję o budowie nowoczesnej platformy marketplace od podstaw, odpowiadasz na rynkowe zapotrzebowanie małych biznesów i niezależnych twórców unikalnych produktów.
Dużą zaletą tworzenia dedykowanej platformy marketplace z doświadczonym software housem takim jak Cogitech jest możliwość dostosowania jej do swoich indywidualnych potrzeb biznesowych. Właściciel sklepu marketplace może wybrać funkcjonalności, które wyróżnią jego witrynę na rynku. Sprawdź rezultaty naszej współpracy z marką Slow Fashion Sale.
Co wyróżnia platformę marketplace Slow Fashion Sale?
Od początku istnienia marki Slow Fashion Sale cechą wyróżniającą ten biznes była dokładna weryfikacja ogłoszeń sprzedawców. W celu zapewnienia kupującym świetnych ofert, twórczyni grupy narzuciła użytkownikom liczne zasady, którymi się mieli kierować, formułując oferty.
Weryfikacja wystawianych ofert
Cechą wyróżniającą tę platformę marketplace jest właśnie weryfikacja wszystkich wystawianych produktów przez administratora. Dzięki temu właścicielka sklepu internetowego może mieć pewność, że biznes rozwija się zgodnie z przyjętą przez nią filozofią i wartościami. Pozwala to też na zrealizowanie założenia wysokiej jakości i ekskluzywności oferty.
Moderacja różnych obszarów sklepu internetowego
Każda platforma marketplace potrzebuje systemu e-commerce i systemu CMS, który umożliwiałby jej sprawną obsługę. Rozwiązanie e-commerce przygotowane dla Slow Fashion Sale daje administratorowi znaczną kontrolę, umożliwiając moderację:
- listy ogłoszeń,
- listy użytkowników,
- bazy kategorii produktowych.
Ujednolicony formularz wystawiania ogłoszenia
Wspólny format ogłoszenia dla wszystkich ofert znacznie ułatwia sprzedającym dodawanie szczegółowego opisu, a klientom pozwala na szybkie znalezienie informacji o produktach. Platforma marketplace Slow Fashion Sale powstała dla różnych sprzedawców – tych, którzy działają w branży odzieżowej zawodowo i tych, którzy chcą po prostu dać swoim ubraniom drugie życie. Sklep internetowy pozwala na sprzedaż używanych ciuchów i nowych, wysokiej jakości produktów. Dzięki formularzom zarówno profesjonaliści, jak i okazjonalni sprzedawcy mogą stworzyć interesującą i kompletną ofertę.
Ujednolicenie ogłoszeń na platformie typu marketplace poprawia intuicyjność podstron produktowych i pozytywnie wpływa na doświadczenia użytkowników
Sprzedażowa aplikacja mobilna jako wsparcie sklepu internetowego
Aplikacja mobilna zdecydowanie poprawia doświadczenia klientów, którzy wolą robić zakupy na smartfonie. Slow Fashion Sale zainwestowało w stworzenie takiego rozwiązania, które okazało się doskonałym wsparciem dla sklepu internetowego. Nie można zapominać, że chociaż wiele osób wciąż kupuje przed komputerami, to znaczna część konsumentów podejmuje spontaniczne decyzje zakupowe scrollując oferty w sprzedażowych aplikacjach mobilnych.
„Już w 2021 aż 65% konsumentów robiło zakupy na smartfonie, przy czym ponad połowa sięgała w tym celu po aplikacje mobilne”, Change and People 2021/2022
Slow Fashion Sale zdecydowało się utworzyć sprzedażową aplikację mobilną nieco później, skupiając się najpierw na platformie marketplace. Rozwiązanie zostało oparte na frameworku Cordova. Twórczyni marki nie zapomniała o żadnym z klientów. Aplikacja jest dostępna zarówno na Google Play, jak i w App Store. Zakupy w tym sklepie internetowym na urządzeniach mobilnych mogą więc robić bez problemu miłośnicy iOS i Androida.
„Najczęściej na mobile’u kupują użytkownicy w wieku 25-34 lata”, Change and People 2021/2022
Nie musisz znać wszystkich systemów operacyjnych – wystarczy, że znasz grupy docelowe swoich klientów. Nasi specjaliści zwrócą Twoją uwagę na najważniejsze kwestie związane z Twoimi produktami biznesowymi w trakcie warsztatów. Upewnimy się, że dostęp do sklepu internetowego otrzymają wszyscy użytkownicy, do których chcesz skierować swoją ofertę.
Statystyki mówią wszystko
Dobra platforma marketplace może przyspieszyć rozwój Twojego biznesu. Nie musisz wierzyć nam na słowo – liczby mówią same za siebie. Zbudowanie aplikacji mobilnej oraz sklepu internetowego z dedykowanymi rozwiązaniami e-commerce i branży odzieżowej przyciągnęło sprzedawców.
Społeczność zareagowała entuzjazmem na intuicyjne narzędzie sprzedażowe i zaczęła się rozrastać. Obecnie witryna jest skierowana do około 35 000 użytkowników skupionych wokół marki, a liczba ta wciąż rośnie.
Zalety nowej odsłony Slow Fashion Sale
- Błyskawiczne logowanie – wystarczy zalogować się przy użyciu konta Google, Apple, Facebooka czy adresu mailowego. Praktycznie jedno kliknięcie i od razu możesz sprzedawać lub kupować.
- Szybsze dodawanie poprawnych ofert – na grupie na Facebooku każde ogłoszenie musiało być weryfikowane i odsyłane do poprawki przez twórczynię pomysłu. Teraz dzięki stworzonemu formularzowi do dodawania ofert, mniej pracy ma zarówno administrator, jak i sprzedawcy.
- Większa intuicyjność – media społecznościowe nie dają nawet ułamka możliwości, które oferuje nawet dosyć prosta platforma marketplace. Dedykowane rozwiązania pozwalają natomiast ułatwić klientom odnajdywanie właściwych produktów w krótszym czasie, co zwiększa ich satysfakcję i przekłada się pozytywnie na wyniki sprzedażowe.
- Dostęp do większego grona użytkowników – dzięki stworzeniu aplikacji mobilnej, sprzedawcy mogą łatwo docierać do potencjalnych klientów, będących użytkownikami smartfonów z systemem operacyjnym iOS i Androidem. Dzięki wersji webowej marka może wciąż obsługiwać te osoby, które wolą robić zakupy przed monitorami komputerów.
- Elastyczność biznesowa – bez własnego sklepu internetowego i aplikacji mobilnej firma nie była w stanie całkowicie zabezpieczyć swojej przyszłości i skupić się na skalowaniu biznesu. Uniezależnienie się od mediów społecznościowych dodało marce dojrzałości i zwiększyło kontrolę twórczyni nad kierunkiem jej rozwoju.
Platforma marketplace stworzona zgodnie z Twoją wizją
Masz już w głowie wyobrażenie swojego własnego sklepu internetowego? Nie rezygnuj z żadnej funkcjonalności. Wybierz usługę zbudowania dedykowanej platformy marketplace lub innego narzędzia dopasowanego do Twojego pomysłu na e-biznes. Nasi doświadczeni specjaliści będą Ci towarzyszyć na każdym kroku. Zbadamy Twoje potrzeby i zaproponujemy odpowiednie rozwiązanie e-commerce.
Decydując się na stworzenie swojej platformy z Cogitech jako właściciel sklepu marketplace, możesz sam wybrać funkcjonalności dla swojej witryny. Nie zapominaj o tym, że na świecie jest mnóstwo podobnych sklepów internetowych. Jeżeli chcesz osiągnąć sukces, musisz się wyróżnić. Pomagamy firmom zbudować unikalne sklepy internetowe, które zaskakują niecodziennymi i praktycznymi funkcjonalnościami. Powiedz nam, czego potrzebujesz, a my to stworzymy, służąc profesjonalnym wsparciem w ciągu całego procesu.