LinkedIn Instagram

Dedicated marketplace platform and mobile application for the fashion industry

Fashion-themed classifieds service available in the form of a web portal and mobile application.

Dedicated marketplace platform and mobile application for the fashion industry dla Slow Fashion Sale

A marketplace is a specific type of sales tool – a virtual space that the store owner makes available to companies and individuals interested in selling specific goods. The owner of the marketplace platform usually earns commissions from sales or subscriptions for the use of specific functionalities. Their responsibility is to manage the site, improve it, and promote it to attract as many relevant customers as possible. But how can they fulfill this task?

Slow Fashion Sale – unique values and needs

For some brands, building a marketplace platform is a matured business dream. Some online stores are created as a continuation of activity from other sales channels.This was the case with Slow Fashion Sale. Justyna Żółtowska’s brand first appeared on Facebook. The goal of the group’s creator on this social media platform was to provide sellers with space to offer their premium products and ensure that customers receive goods that match their description and at appropriate prices.

Justyna Żółtowska
Właścielka / SlowFashionSale

Slow Fashion Sale to aplikacja powstała pozwalająca łączyć zamiłowanie do modnych i dobrych jakościowo ubrań z dbałością o środowisko. Każdego roku klienci marek odzieżowych kupują całą masę nowych ubrań, które służą im najwyżej przez jeden sezon, po czym lądują na dnie szafy lub, co gorsza w śmietniku. Naszym celem jest danie drugiego życia oryginalnym ubraniom wysokiej jakości.

Funkcjonalności naszej nowej platformy stworzonej przez Cogitech są odpowiedzią na potrzeby rosnącej społeczności użytkowników. Ze względu na wyjątkowy charakter oferowanych klientom produktów, niezbędny nam był system moderowania dodawanych ogłoszeń. Do tej pory jednak weryfikacja ogłoszeń była dość trudna i czasochłonna. Dzięki ujednoliconemu formularzowi sprzedający dodają nowe produkty o wiele sprawniej, a moderacja zapewnia klientom dostęp do produktów najwyższej jakości, co jest dla nas najważniejsze. Cogitech to software house idealny dla biznesu o niekonwencjonalnych potrzebach, który przeprowadził mnie przez cały proces budowania aplikacji, a jego pracownicy zawsze byli i są gotowi do pomocy. Polecam!

An online marketplace store as the next step in community development

The community began to grow, and Justyna’s new goal was to create a unique type of marketplace that would become a meeting place for sellers of new and used premium clothing products. 

Interesting marketplaces stand out with the unique vision of their founders. Slow Fashion Sale is more than just a business – it’s a specific philosophy.

It was supposed to be a unique e-commerce website that allowed the development of sustainable fashion philosophy, but also to give clothes and accessories a second life in an atmosphere of mutual respect between sellers and customers. What sets the Slow Fashion Sale premium brand online store apart from other similar projects in this industry?

E-commerce tools tailored to specific businesses

Building your own online store and promoting it requires significant financial investment and a lot of work. Many sellers cannot afford such expenses, so they look for other solutions. Do you want to create your own e-business while solving the problems of premium product manufacturers?We can help you design a one-of-a-kind marketplace platform. 

By deciding to build a modern marketplace platform from scratch, you respond to the market demand of small businesses and independent creators of unique products.

The advantage of creating a dedicated marketplace platform with an experienced software house like Cogitech is the ability to customize it to your individual business needs. The owner of the marketplace store can choose functionalities that will distinguish their website in the market.Check the results of our cooperation with the Slow Fashion Sale brand.

What sets the Slow Fashion Sale marketplace platform apart?

From the beginning of the existence of the Slow Fashion Sale brand, the distinguishing feature of this business has been the thorough verification of sellers’ listings. In order to provide buyers with great offers, the group’s creator imposed numerous rules on users to formulate their offers. 

Verification of listed offers

The distinguishing feature of this marketplace platform is the verification of all listed products by the administrator. This allows the owner of the online store to be certain that the business is developing in line with their adopted philosophy and values. It also allows them to fulfill the goal of offering high-quality and exclusive products. 

Moderation of various areas of the online store

Every marketplace platform needs an e-commerce system and a CMS system that would enable smooth operation. The e-commerce solution prepared for Slow Fashion Sale gives the administrator significant control, allowing moderation of:

  • listings,
  • user lists,
  • product category databases.

Unified listing form

A common listing format for all offers greatly facilitates sellers in adding detailed descriptions, while allowing customers to quickly find information about products.<span style

Sales mobile application as support for online store

The mobile application definitely improves the experiences of customers who prefer to shop on their smartphones.Slow Fashion Sale invested in creating such a solution, which turned out to be an excellent support for the online store. It should not be forgotten that although many people still make purchases on computers, a significant portion of consumers make spontaneous purchasing decisions by scrolling through offers in sales mobile applications.

“In 2021, as many as 65% of consumers made purchases on smartphones, with over half using mobile applications for this purpose,” Change and People 2021/2022

Slow Fashion Sale decided to create a sales mobile application a little later, focusing first on the marketplace platform. The solution was based on the Cordova framework. The brand’s creator did not forget about any of the customers. The application is available on both Google Play and the App Store. Therefore, fans of iOS and Android can easily shop in this online store on their mobile devices.

Users aged 25-34 most frequently make purchases on mobile devices,” Change and People 2021/2022

You don’t have to know all operating systems – just know your target audience. Our specialists will draw your attention to the most important issues related to your business products during workshops. We will ensure that all users to whom you want to target your offer have access to the online store.

Statistics speak for themselves

A good marketplace platform can accelerate the development of your business.You don’t have to take our word for it – the numbers speak for themselves. Building a mobile application and an online store with dedicated e-commerce solutions for the fashion industry attracted sellers.

The community reacted enthusiastically to the intuitive sales tool and started to grow. Currently, the website is aimed at around 35,000 users gathered around the brand, and this number is still growing.

Advantages of the new Slow Fashion Sale version

  • Instant login just log in using your Google, Apple, Facebook, or email account. Practically one click and you can immediately sell or buy.
  • Faster adding of correct offersin the Facebook group, each announcement had to be verified and sent back for correction by the creator of the idea. Now, thanks to the created offer adding form, both the administrator and the sellers have less work to do.
  • Greater intuitiveness social media platforms do not offer even a fraction of the possibilities that are offered by even a fairly simple marketplace platform. Dedicated solutions, on the other hand, make it easier for customers to find the right products in less time, which increases their satisfaction and has a positive impact on sales results.
  • Access to a larger user basethanks to the creation of a mobile application, sellers can easily reach potential customers who are smartphone users with iOS and Android operating systems. Thanks to the web version, the brand can still serve those who prefer to shop on computer monitors.
  • Business flexibilitywithout their own online store and mobile application, the company was unable to fully secure its future and focus on scaling the business. Becoming independent of social media added maturity to the brand and increased the creator’s control over its development direction.

Marketplace platform created according to your vision

Do you already have a vision for your own online store? Do not give up any functionality. Choose a service to build a dedicated marketplace platform or other tool tailored to your e-business idea. Our experienced specialists will accompany you every step of the way. We will examine your needs and propose the appropriate e-commerce solution.By choosing to create your platform with Cogitech as the owner of a marketplace store, you can choose the functionalities for your website yourself. Don’t forget that there are plenty of similar online stores in the world

Prezentacja projektu Dedicated marketplace platform and mobile application for the fashion industry
Prezentacja projektu Dedicated marketplace platform and mobile application for the fashion industry
35 000

Users

Slow Fashion Sale is a unique project that has grown out of a social community. The prepared application fulfills the growing needs of users.

Justyna Żółtowska
Właścielka / SlowFashionSale

Slow Fashion Sale to aplikacja powstała pozwalająca łączyć zamiłowanie do modnych i dobrych jakościowo ubrań z dbałością o środowisko. Każdego roku klienci marek odzieżowych kupują całą masę nowych ubrań, które służą im najwyżej przez jeden sezon, po czym lądują na dnie szafy lub, co gorsza w śmietniku. Naszym celem jest danie drugiego życia oryginalnym ubraniom wysokiej jakości.

Funkcjonalności naszej nowej platformy stworzonej przez Cogitech są odpowiedzią na potrzeby rosnącej społeczności użytkowników. Ze względu na wyjątkowy charakter oferowanych klientom produktów, niezbędny nam był system moderowania dodawanych ogłoszeń. Do tej pory jednak weryfikacja ogłoszeń była dość trudna i czasochłonna. Dzięki ujednoliconemu formularzowi sprzedający dodają nowe produkty o wiele sprawniej, a moderacja zapewnia klientom dostęp do produktów najwyższej jakości, co jest dla nas najważniejsze. Cogitech to software house idealny dla biznesu o niekonwencjonalnych potrzebach, który przeprowadził mnie przez cały proces budowania aplikacji, a jego pracownicy zawsze byli i są gotowi do pomocy. Polecam!

Free consultation of your project

Take advantage of our experience, consult and evaluate the project with specialists in software planning and development.
We offer a non-standard approach, fully transparent and personalized process of business analysis and project estimation.

Estimate the project

See also

Polityka cookies

Polityka określa zasady korzystania przez portal internetowy z plików cookies.

Czym jest plik cookie?

Ciasteczka (ang. Cookies) są niewielkimi plikami, zapisywanymi i przechowywanymi na komputerze lub urządzeniu mobilnym użytkownika w trakcie odwiedzania stron www. Cookies nie umożliwiają personalnej identyfikacji osoby odwiedzającej witrynę . Nie ma w nich informacji, które mogłyby umożliwić taką identyfikację.

Administrator danych wykorzystuje Cookies w celu:

Administrator danych wykorzystuje 2 rodzaje plików cookies:

Session cookies (sesyjne) – są to pliki tymczasowe, przechowywane w urządzeniu użytkownika do czasu jego wylogowania lub opuszczenia strony internetowej.

Persistent cookies (stałe) – pliki te są przechowywane w urządzeniach użytkownika do czasu ich usunięcia przez samego użytkownika albo przez czas zdefiniowany w parametrach plików cookies.

Więcej na temat ciasteczek przeczytasz na ogólnodostępnej stronie http://wszystkoociasteczkach.pl/

Ciasteczka używane przez stronę cogitech.pl

Typ / źródło Nazwa Opis
ajs_user_id, _hjAbsoluteSessionInProgress, experimentation_subject_id, ajs_anonymous_id, _hjIncludedInPageviewSample, PHPSESSID Cogitech.pl Ciasteczka funkcjonalne, niezbędne do prawidłowego i pełnego korzystania strony.
_ga, _git, _gat, __utma, __utmb, __utmc, __utmz, __utmv, __utmt Google Analytics Wykorzystywane w celach analitycznych i marketingowych. Przechowują informacje statystyczne o interakcji użytkownika ze stroną

Pełne informacje o wszystkich ciasteczkach, jakie mogą się pojawić w związku używaniem przez nas Google Analytics, znajdziesz tutaj.

CONSENT, SEARCH_SAMESITE, APISID, SSID, SAPISID, Secure-3PAPISID, SID, HSID, CONSENT, Secure-3PSID, Secure-3PSIDCC, ANID, NID, 1P_JAR, SIDCC, OTZ Pozostałe usługi Google (np. YouTube) Wykorzystywane w celach funkcjonalnych,  analitycznych i marketingowych. Przechowują m.in. preferencje użytkowników dotyczące ustawień oraz wspierają bezpieczne korzystanie z usług Google.

 

Jeżeli chcesz skontaktować się z Administratorem, w celu uzyskania dodatkowych informacji o stosowanych przez nas plikach cookies, możesz to zrobić drogą mailową wysyłając zapytanie na adres mailowy: iodo@cogitech.pl.

Polityka Prywatności

 

Realizując prawo do prywatności Państwa danych wprowadzamy niniejszy dokument zwany Polityką Prywatności. Polityka Prywatności ma na celu przybliżenie zasad przetwarzania danych osobowych.

Niniejszą klauzulę informacyjną kierujemy do wszystkich osób fizycznych. Adresatami dokumentu mogą być: 

Administratorem Państwa danych jest CG Jakub Cichocki Sp.k. z siedzibą w Poznaniu przy ul. Pszczelnej 30A (61-658 Poznań), wpisana do Rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000441224, NIP: 9721246664.

Jeżeli chcesz skontaktować się z Administratorem, w celu uzyskania dodatkowych informacji o przetwarzaniu Twoich danych osobowych, możesz to zrobić droga mailową wysyłając zapytanie na adres mailowy: iodo@cogitech.pl.

Informacje te mogą dotyczyć:

W związku z powyższym Administrator może korzystać z usług osób trzecich np. Gogle Analytics. Podmioty trzecie posiadają odrębne polityki prywatności, w których opisują sposób przetwarzania oraz wykorzystywania danych. 

Przetwarzanie danych jest niezbędne do prowadzenia rozmów, negocjacji, zawarcia, wykonania oraz dokonania zmian umowy.

Kontakt z użytkownikami w celu poinformowania o aktualnych nowościach i promocjach, którymi Klienci mogą być zainteresowani. W przypadku wyrażenia zgodny na przesyłanie usług newsletter, przekazujemy informację za jego pośrednictwem. Użytkownik w każdej chwili ma prawo do rezygnacji z usługi. 

Rekrutując nowych pracowników, dane przetwarzamy w celu prawidłowego przebiegu procesu. Każdy kandydat w przesłanych dokumentach aplikacyjnych wyraża zgodę na przetwarzanie danych osobowych poprzez dołączenie klauzuli informacyjnej „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez CG Jakub Cichocki sp. k. z siedzibą w Poznaniu dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu obecnych oraz przyszłych rekrutacji zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO)”. Za uprzednią zgodą kandydata umieszczamy jego dane w naszej wewnętrznej bazie, aby umożliwić mu wzięcie udziału w przyszłych rekrutacjach. Czas przechowywania dokumentów w wewnętrznej bazie wynosi 3 lata. 

Przetwarzanie danych ma na celu zapewnienie prawidłowej i płynnej obsługi kadrowo-płacowej, zarządzanie zespołem oraz dokonywanie niezbędnych rozliczeń.

Dane przetwarzane są wyłącznie w okresie, w którym jest to konieczne do realizacji zapisów umowy lub w okresie wynikającym z innych przepisów, gdy stanowią one podstawę do ich przetwarzania.

Cofnięcie zgody na przetwarzanie danych może nastąpić w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem dotychczasowego przetwarzania tych danych przez Administratora.

Dane przechowywane są przez czas obowiązywania umowy oraz po jej zakończeniu w celach:

Maksymalny czas przechowywania danych to 10 lat od dnia zakończenia umowy, chyba że przepisy stanowią inaczej.

Zasady związane z realizacją wskazanych uprawnień zostały opisane szczegółowo w art. 16 – 21 RODO.

Administrator, zgodnie z wdrożoną Polityką Bezpieczeństwa, prowadzi stałą analizę ryzyka i zapewnia przetwarzanie danych osobowych w najmniejszym wymaganym zakresie, w szczególności poprzez udostępnienie danych jedynie osobom upoważnionym i w zakresie koniecznym do wykonania zadań. 

Administrator podejmuje środki techniczne i organizacyjne, aby dane były przetwarzane z zachowaniem najwyższego bezpieczeństwa, jak również podejmuje niezbędne działania, aby podmioty zewnętrzne przetwarzające dane, robiły to z zachowaniem przynajmniej takich samych środków bezpieczeństwa. 

Każdemu użytkownikowi przysługuje prawo złożenia skargi w biurze Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych , ul. Stawki 2, 00-986 Warszawa.

Skip to content