Współcześnie nie łatwo o zadowolenie klienta. Konkurencja jest wielka. Firmy prześcigają się w dostarczaniu konsumentom i odbiorcom biznesowym nowoczesnych stron internetowych i aplikacji, które poprawią ich doświadczenia zakupowe. Przykładem takiego rozwiązania jest portal E-BOK. Rozważnie wybierając funkcje panelu klienta, możesz zapewnić sobie jego lojalność.
Spis treści
Dlaczego warto budować dedykowane systemy dla biura obsługi klienta?
„Jedna na trzy badane firmy wykazuje duże lub bardzo duże przekonanie co do gotowości pracowników na zmiany związane z transformacją cyfrową”’
Monitor Transformacji Cyfrowej Biznesu 2022
Aplikacje E-BOK mogą być dostosowane do potrzeb konkretnej firmy. Wdrożenie ich jest ważnym elementem transformacji cyfrowej biznesu. Budując elektroniczne biuro obsługi klienta od podstaw, przedsiębiorstwo może samo wybrać kluczowe funkcjonalności i integracje, które umożliwią sprawne zaspokajanie wymagań jego odbiorców.
Funkcjonalności panelu klienta dla admina
Chociaż z założenia portal ten ma ułatwiać konsumentom samodzielną obsługę swoich produktów, czasami służy także jako kanał komunikacji pomiędzy firmą a jej odbiorcami. Pozwala ona na sprawne rozwiązywanie problemów, z którymi zgłaszają się użytkownicy platformy E-BOK, odpowiadanie na ich zapytania oraz zmienianie statusów zakładanych przez nich spraw.
E-BOK to także typ oprogramowania, dzięki któremu firmy wchodzą w posiadanie nowych informacji na temat potrzeb i satysfakcji użytkowników. W połączeniu z odpowiednim systemem CRM elektronicznie biuro obsługi klienta może stać się wszechstronnym narzędziem do dbania o potrzeby osób nabywających Twoje usługi i produkty.
Funkcjonalności panelu klienta dla końcowego użytkownika
Z założenia elektroniczny system obsługi klienta jest aplikacją, która ma zwiększyć samodzielność kupujących w zakresie obsługi swoich produktów i usług. Podstawowe funkcje E-BOK można rozszerzyć dzięki integracjom z różnymi systemami.
„39% firm zadeklarowało, że w ciągu najbliższych 12 miesięcy od przeprowadzenia badania będzie przykładało dużą uwagę do zmodernizowania obsługi klienta”
Monitor Transformacji Cyfrowej Biznesu 2022
Dostęp do dokumentów
Integracja systemów i baz danych odciąża pracowników, dając klientom bezpośredni dostęp do ich dokumentów. Dzięki temu nie muszą kontaktować się z ekspertami z infolinii lub stacjonarnych oddziałów firm, żeby zdobyć duplikat umowy czy faktury. Dostęp do kluczowych dokumentów wymaga utworzenia konta E-BOK klienta, więc jego poufne dane są chronione.
Zarządzanie fakturami
Automatyzacja wystawiania i dostarczania faktur jest bardzo ważna dla usprawnienia obsługi klienta online. Odpowiednie funkcje E-BOK sprawiają, że po wybraniu usługi i potwierdzeniu chęci dokonania zakupu, faktury są generowane automatycznie (bez udziału pracowników). Klienci mogą wyświetlić szczegóły dokumentów, pobrać je, a także opłacić w kilku kliknięciach. E-BOK może także dawać możliwość opłacania usług punktami, dzięki integracjom z programem lojalnościowym i skonfigurowania płatności cyklicznych (np. w formie polecenia zapłaty lub cyklicznego obciążania karty płatniczej internauty).
Przeczytaj także: Software house czy agencja interaktywna – jakiego zespołu potrzebujesz do swojego projektu?
Historia zgłoszeń
Po wdrożeniu systemu E-BOK przez firmę i założeniu konta klient może szybko zgłaszać reklamacje, zadawać pytania pracownikom i przeglądać historię swoich zgłoszeń. Elektroniczne biuro obsługi klienta często daje użytkownikom dostęp do cyfrowych, interaktywnych formularzy, ułatwiających załatwianie spraw szybko w formie elektronicznej.
Zarządzanie zamówieniami
Niektóre funkcje panelu klienta ułatwiają nabywanie nowych usług i zarządzanie nimi. Firma Symetria sprawdziła, w jakich sytuacjach najczęściej korzystamy z chatbotów.
Za jego pośrednictwem można zamawiać kolejne pozycje z oferty danej firmy, przedłużać subskrypcje i rezygnować z zamówień. Daje to kupującym większą elastyczność i swobodę oraz możliwość dostosowania usług do swojego zapotrzebowania na bieżąco.
Narzędzia do komunikacji
Jedną z ciekawych funkcji E-BOK są narzędzia do komunikacji. Należą do nich:
- formularze zgłoszeniowe – umożliwiające nawiązanie kontaktu z pracownikami obsługi klienta,
- czatbot – ułatwiający zapoznawanie się z ofertą i rozwiązujący najprostsze problemy klientów,
- ankiety – pozwalające na badanie opinii i potrzeb użytkowników elektronicznego biura obsługi klienta.
„Aż 45% użytkowników korzysta z czatbota, żeby zapoznać się z ofertą firmy. 41% zgłasza błędy i awarie, a 27% składa w tym kanale reklamacje”
Chatboty w Polsce 2020, Symetria
Personalizacja panelu klienta
Najlepsze portale do obsługi klienta online umożliwiają personalizację. Oddany internaucie panel powinien pozwalać mu na dostosowanie widoku do swoich preferencji.
Mogą się na nim znaleźć nadchodzące płatności, rekomendowane na podstawie danych klienta nowe usługi lub informacje na temat kont przedpłacanych oraz stanu portfela w programie lojalnościowym. Ciekawą funkcją E-BOK jest także możliwość ustawiania powiadomień, dzięki którym kupujący nie przegapią ważnych terminów.
„60% konsumentów twierdzi, że może stać się lojalnym klientem, jeżeli jego doświadczenie zakupowe będzie spersonalizowane”
The State of Personalization 2021
Webowe i mobilne elektroniczne biuro obsługi klienta
Poza portalem E-BOK w wersji otwieranej w przeglądarce warto rozważyć mobilną aplikację dla klientów. Coraz więcej spraw załatwiamy za pośrednictwem naszych telefonów – kupujemy, opłacamy faktury, sprawdzamy szczegóły ofert.
Przeczytaj także: Hybrydowe aplikacje mobilne
„W 2020 roku aż 69% osób kupujących w internecie skorzystało w tym celu z urządzenia mobilnego”
Software House – jak i w czym pomogą pomóc firmom? Interaktywnie.com
Potrzebujesz elektronicznego systemu obsługi dla swojej firmy i masz pomysł na inne ciekawe funkcje panelu klienta? Możemy je dla Ciebie zaprojektować. Skontaktuj się z naszymi ekspertami.